top of page
  • תמונת הסופר/תלילך שחף

איך משלבים טפטים?

ריח האביב הממשמש עשה לכם חשק לשנות ולחדש?

גם אם לא לקחתם בחשבון שיפוץ בקרוב ולא הקציתם תקציב מיוחד, תוכלו לשדרג כל חדר בבית בעזרת טפט מתאים. 


כלל יסוד - פחות זה יותר:

במקום להשתולל עם טפטים בכל הדירה, עדיף להתמקד בקיר אחד בלבד. במקרה כזה, ודאו שזהו הקיר הדומיננטי ביותר בחלל ושהוא אינו מוסתר על ידי ספה ענקית. למשל, קיר גב המיטה בחדר השינה, קיר הטלוויזיה בסלון, קיר אליו מוצמד השולחן בפינת האוכל ועוד.

התחשבו בנתוני החדר:

בחדרים גדולים ושטופי שמש כמעט ולא קיימת הגבלה על סגנון הטפט, אולם בחדרים קטנים וחשוכים, רצוי לבחור בטפט בהיר ואוורירי שיקנה תחושת מרחב גדולה יותר. כמו כן, בחדרים צרים וארוכים יתאים טפט בעל הדפסים קטנים, שישברו את המראה המאורך. חדרים עם תקרה נמוכה, יקבלו "תוספת גובה" באמצעות טפט בעל דוגמה אחידה לכל אורכו, כגון פסי אורך או דוגמא החוזרת על עצמה. 

מבואת הבית: אפקט מטאלי או גימור מבריק נראה שבשנים האחרונות התפתח לו טרנד של יצירת גורם הפתעה עיצובי במבואת הבית בעזרת ניירות טפט דרמטיים וצבעוניים במיוחד. רצוי לשמור על מאפייני עיצוב דומים לסגנון הבולט בסלון. כדאי להשתמש בטפטים בעלי אפקט מטאלי או גימור מבריק כדי שיקבלו אור מתאורת הכניסה ולטאץ' אחרון שיגדיל את החלל, מומלץ להוסיף מראה גדולה.

סלון: בחירת קיר מרכזי בתור המרחב המשותף הגדול בבית, כדאי שבחירתכם בנייר טפט בסלון תגרום לו להיראות כמה שיותר אסתטי, מעוצב ובעיקר כזה שיתאים לכם ולסגנון העיצוב שקיים בבית, הטפט המתאים לסלון הן בצבע ובטקסטורה. על הדרך, אל תשכחו את הריהוט הקיים וודאו שבחרתם בסגנון עיצובי שיחמיא לו.  כדי לפתוח את החלל- יש לבחור בצבעים בהירים ודפוסים עדינים  בעוד עבור שטח גדול יותר יתאימו הדפסים נועזים, עשירים במרקם ובצבע.  כאשר מדובר בטפט העשיר בהדפסים, מומלץ לבחור בקיר מרכזי אחד ואותו לחפות או לחילופין

33 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מידע כללי לעיצוב הבית

לילך שחף | אדריכלית ומעצבת פנים
bottom of page