top of page
  • תמונת הסופר/תלילך שחף

מהי בנייה ירוקה


אתם אנשים רציניים, קוראים עיתונים וצופים בטלוויזיה, מעוניינים להיות אחראים חברתית ולבנות את ביתכם החדש על פי עקרונות הבנייה הירוקה.

ובכן, מהיכן מתחילים?

ראשית יש לדעת כי כשמתייחסים לנושא ה"ירוק" בבית חדש יש לחלק אותו לשלושה תחומים: אקלים ומיקום באתר, חומרי בנייה ומחזור:

  1. התחום הראשון: העמדה במגרש. בעיני זה הנושא החשוב מכולם, אין לו עלויות נלוות אך הוא יחסוך ללקוח כסף בעתיד. זה מחייב את המתכנן למחקר קצר על המקום בו יעמוד המבנה, על האקלים, כיווני הרוחות ועוד, כך שהמבנה העתידי יוכל להפיק את המיטב מהנתונים הטבעיים של האתר.

  2. התחום השני: שימוש בחומרים שאינם רעילים, ושאינם מזיקים לסביבה בזמן השימוש בהם ולאחר תום השימוש וכן על שימוש בחומרים ממוחזרים. כמו כן ניתן להשתמש בקירות חכמים בבנייה קלה המבודדים תרמית, מקצרים את זמן הבנייה ומאפשרים דיוק רב יותר מאשר שיטות הבנייה הקונבנציונליות המוכרות.

  3. התחום השלישי: שימוש במערכות המאפשרות מחזור חומרים וחיסכון באנרגיה. בתוך אלה ניתן למנות מערכות סולריות ופוטו וולטאיות המייצרות חשמל, מערכות לניקוי ושימוש חוזר במים אפורים, איסוף ו"קציר" מי גשם להשקייה והדחת אסלות ומערכות לניטור ובקרה על צריכת החשמל והמים הביתיות. לתחום זה מצטרפות בשנים האחרונות מערכות תאורה חסכוניות על בסיס תאורת לדים ופלורסנט עם מערכות בקרה ובית חכם המאפשרות כיבוי מבוקר של תאורה ומזגנים בחדרים בזמן שאינם בשימוש.

באמצעות תכנון תקציבי נכון, ניתן ליישם לפחות חלק מעקרונות הבנייה הירוקה בעלויות שניתן לעמוד בהן, ועל ידי כך לגור בבית שיהיה גם בריא יותר ליושביו וגם ידידותי יותר לסביבה לאורך שנים.


אשמח לשמוע איזה מהתחומים מדבר אליכם ולשלבו בתכנון ביתכם החדש.


28 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מידע כללי לעיצוב הבית

לילך שחף | אדריכלית ומעצבת פנים
bottom of page