top of page
  • תמונת הסופר/תלילך שחף

עיצוב בצבעים

בשלב שאחרי סיום התכנון האדריכלי, לאחר שארגנו את הבית לפי צרכינו, באה שאלת הצבע.

כיום האפשרויות רבות, עם שובם (ובגדול) של הטפטים וכן עם מבחר הטקסטורות והגוונים האינסופי שמציעות חברות הצבעים - ממש קשה לבחור...

ובכן, המלצתי המקצועית היא להגדיר כמה כללי יסוד כדי לא להיקלע לרעש ויזואלי מחד או לחלל עקר ומשמים מאידך.


בחרו לכם קיר בבית המהווה נקודת מיקוד. קיר או אלמנט זה יהווה המקום המובלט ביותר בחדר. מערך שאר הקירות בחדר צריך להיות ניטרלי יותר כדי לתת לראשון את הכבוד המגיע לו (אך אין זה אומר שעליהם להיות לבנים בהכרח). 

דוגמאות אפשריות:

קיר עיקרי בסלון אליו מוצמדת הספה, או אולי קיר נמוך המחופה באבן ייחודית או בנייה מעניינת המהווה את מרכז המולטימדיה של חלל המגורים. ניתן לבחור קיר במסדרון ולספר באמצעותו סיפור המוביל אתנו אל חדר מסוים.


בחדרי השינה אני ממליצה להחליט מה ייתן את הטון בחדר, האם יהיה זה ארון בגדים מיוחד, שלעומתו יהיו הקירות שסביבו ניטרליים, או לחילופין ארון קיר שכשמו כן הוא - בגוון הקיר כך שניתן יהיה להדביק טפט מעניין בקיר אליו מושענת המיטה.


במטבח ניתן להשתמש בחיפוי הקיר, או בצביעה מעניינת של הקיר שמעל החיפוי כדי לבטא אמירה ייחודית.  

זכרו - קל יותר בעתיד לצבוע מחדש קירות. אינני ממליצה על בחירות נועזות מדי של גווני ארונות למטבח אם אתם אנשים האוהבים "שקט" בעין.  

אביזרים צבעוניים שונים כגון כלים ייחודיים, פסלים או אמנות יקבלו במה משמעותית יותר כאשר מה שסביבם אינו מתחרה בהם. אם אתם בעלי אוסף מכובד של חפצים אותם אתם מעוניינים להציג, סמנו להם מקום בבית ודאגו שמה שסביבם לא יסיט מהם את תשומת הלב.

ואחרון חביב אך לא פחות חשוב - הריהוט. ריהוט צבעוני עם הומור נותן אופי ואווירה יחודית. שווה להשקיע לפחות ברהיט אחד בחלל המגורים שיהיה יוצא דופן.

אז אתם רוצים בית המבטא רק אתכם וצריכים עזרה להגיע לתוצאה המדוייקת זה הזמן להרים טלפון ולראות כיצד בקלות ובכיף אוכל לעשות זאת בשבילכם.

45 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מידע כללי לעיצוב הבית

לילך שחף | אדריכלית ומעצבת פנים
bottom of page